Fastighetsskötare hos Micasa
En fastighetsskötare har en varierad och aktiv arbetsdag som involverar flera ansvarsområden för att hålla fastigheter i gott skick och hyresgäster nöjda. Snabb hjälp och effektiv återkoppling är avgörande för att upprätthålla förtroendet och trivseln bland hyresgästerna.
Då Micasa Fastigheter förvaltar seniorbostäder och har fastigheter där det bedrivs vård- och omsorgsverksamheter är den sociala kompetensen oerhört viktig. Vi har olika typer av verksamheter i våra fastigheter och behöver löpande göra prioriteringar i driften utifrån att det till exempel är ett demensboende.
Här är några vanliga uppgifter en fastighetsskötare kan utföra under en dag:
- Rondering: Inspektion och kontroll av fastigheten för att identifiera och förebygga eventuella problem, såsom skador, fel på belysning eller fastighetens installationer som inte fungerar.
- Underhåll: Utföra rutinunderhåll som att byta ljuskällor, kontrollera värmesystem och ventilationssystem så att Micasas hyresgäster inte behöver felanmäla brister i t.ex allmänna utrymmen.
- Reparationer: Åtgärda mindre reparationer så som läckande kranar, justera dörrar och fönster eller reparera mindre elektriska problem. Felsökning och reparation av vitvaror hos verksamheter anser Micasa har hög-prioritering och ska hanteras skyndsamt.
- Säkerhet: Utföra SBA-ronder regelbundet för att garantera säkerheten i allmänna utrymmen och trapphus i Micasas fastigheter. För att säkerställa en snabb och säker evakuering vid nödsituation görs kontroller av branddörrar, utrymningsskyltar och att utrymningsvägar hålls fria.
- Kommunikation: Kommunikation med Micasas hyresgäster, svara på frågor och hantera klagomål. Säkerställa att alla hyresgäster, inklusive både verksamheter, lokalhyresgäster och seniorer, får en bra och lyhörd service. Att följa upp efter att ett klagomål har hanterats visar inte bara att du bryr dig om deras trivsel utan hjälper också till att bygga en starkare relation och öka förtroendet.
- Koordinering: Ta emot och hantera leveranser, samt koordinera med Micasas entreprenörer för mindre och större arbeten.
- Planering: Planera och förbereda för nästkommande dag.
- Nödsituationer: Hantera akuta problem som vattenläckor, strömavbrott, eller brådskande reparationer som kräver omedelbar uppmärksamhet.